Eindelijk, finally!! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Chef en Ilse - WaarBenJij.nu Eindelijk, finally!! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Chef en Ilse - WaarBenJij.nu

Eindelijk, finally!!

Blijf op de hoogte en volg Chef en Ilse

16 Januari 2014 | Australië, Hervey Bay

Good day Mates!

Voor iedereen nog een happy new year! Eindelijk dan de eerste update. We konden niet meer inloggen op ons waarbenjij.nu accounts. Ja, accountS, er zijn er inmiddels drie in omloop ofzo. Dit past overigens goed bij de start van onze reis. Waarbij we er, toen we 16 december wegreden, na een half uur achter kwamen dat we het vriendenboekje waren vergeten (Sorry). Gelukkig wilden Franka en Jasper terugrijden voor ons. Want ja wat moeten we nu toch zonder?! Op schiphol bleek Jeffrey's visum niet te kloppen, hij had een 0 van zijn paspoort nummer aangezien voor een o of andersom ( we weten het al niet eens meer). Dit moest eerst worden aangepast voordat we konden inchecken. Uiteindelijk aangekomen in Melbourne moesten we zelf de bagage opnieuw inchecken vanwege de controle voor de douane. Wat bleek, we kregen de flight-bag van Ilse niet meer open. Wat was die code nou ook alweer?..... De stress nam toe want we hadden niet veel tijd om de bagage te laten checken. Uiteindelijk op puur geluk de juiste code ingevoerd. Gauw de flight-bag open en toen kwam ons een heeeeele zoete lucht tegemoet. Was het geurtje van Ilse geknapt, echt alles zat onder :S. Maja de schade beetje beperken en hop maar weer inchecken.

Eindelijk na bijna 48 uur waren we in Cairns. We zijn naar het hotel gegaan, hebben gedoucht en zijn gaan slapen. De eerste dagen waren vrij vermoeiend; een hele omslag qua ritme en de temperatuur was ineens 30 graden. Maar we moesten op zoek naar een camper/auto/busje. Flink uitzoekwerk qua regels papieren enz enz. Maar na 4 dagen was hij daar... Een mooi Mitsubishi bussie, onze home made camper voor de komende weken. De betaling ging uiteraard ook weer niet vlekkenloos (met een wereldpas kun je dus helemaal nergens betalen, je kan er alleen geld (met weer een maximum van MAAR 500 euro per dag, niet op te hogen) mee opnemen. Met de zogenaamde creditcard, de Basecard kun je 1000 euro per maand opnemen, niet op te hogen... Dus veel aan de telefoon gehangen met de RABOBANK in Nederland (heel fijn dan die 8 uur tijdsverschil). Gelukkig deed de garage niet moeilijk, vooral nadat Jeffrey op de papieren zijn geboorteplaats invulde. Oh your a real Ozzie? En ineens was alles mogelijk, kregen we allerlei adviezen, telefoonnummers enz. Dus je begrijpt dat we nu wat vaker noemen dat Jeffrey a real Ozzie is, ideaal;-).

Nadat we ons campingspul bij elkaar hadden gevonden zijn we richting Daintree national park gereden. Dit is het regenwoud van Australie, waar we kerstavond hebben 'gevierd' en overnacht. En ja ons kerstdiner hadden we op ons prive strand, leuk voor de foto, in realiteit veel sand/horseflies :P Op kerstdag zijn we naar Cape tribulation gereden, de plek waar het regenwoud en het great barrier reef samenkomen. Het lijkt of het regenwoud in de zee verdwijnt.

Vervolgens zijn we door de Tablelands naar het zuiden gereden. Super rustig op de weg, waarbij we er naar tien minuten achter kwamen dat we al de hele tijd rechts van de weg reden in plaats van links, oeps (nee jeff reed). Het rijden gaat ons beiden aardig goed af het links rijden went snel alleen het schakelen is wat wennen.

Via Townsville waar we magnetic Island hebben bezocht zijn we naar Airlie beach gegaan. Vanuit daar kun je de Whitsunday Islands bezoeken. Omdat het hoogseizoen is hier (zomervakantie) was het vrij druk dus hebben we een aantal dagen moeten wachten op ons Whitsunday tripje. We hebben in Airlie beach oud en nieuw gevierd, erg gezellig. Maar ook super vreemd met 30 graden aan het strand het vuurwerk te bekijken.

Zaterdag 4 januari hebben we een tour gedaan naar de Whitsunday Islands op een raftboot. De tocht er naar toe was al een hele leuke ervaring; met 25 knopen wind hadden we soms het idee dat we in een achtbaan zaten haha. Tel daar een speedboot met 2 motoren van 250 pk bij op en je kunt wel verwachten hoeveel plezier dit opleverde :D Maar wel super vet, en dan White heaven beach... echt prachtig, het gevoel dat je naar een uitvergroote foto zit te kijken maar het is toch echt. Zeker de moeite waard.

Vanaf daar vertrokken naar Yeppoon, vlakbij Rockhampton (een soort van cowboy plaatsje), op een camping aan het strand. 's Nachts stormde het erg hard, zo hard dat we er wakker van werden. Vanuit onze comfortabele camper zaten we naar buiten te kijken. We zagen iets verderop wat vuur, waarvan we eerst dachten dat de Russen die er stonden misschien een kampvuurtje hadden gemaakt. Jeffrey is na een tijdje toch maar even gaan kijken (hij wilde uiteraard zijn mooie slippers niet nat maken in de stromende regen). Wat bleek, stond de auto van de buren in brand! De vlammen sloegen er ongeveer 2,5 meter hoog uit. Snel de eigenaar en buren wakker gemaakt en toen werd de brand geblust. De brandweer/politie kwam een poosje later en heeft nog nageblust. Blijkbaar wel geluk gehad want normaal vliegen er dan al snel meer auto's/campers in brand (aldus de brandweer).

11 januari hebben de we een tour gemaakt naar Lady Musgrave Island. Een koraaleiland waar we gesnorkeld hebben. Supermooi, de onderwaterwereld is prachtig! De heenweg was behoorlijk heftig, waarbij Ilse haar ontbijt er in drie keer heeft uitgegooid. Ze werd al aardig handig in het dichtknopen van de bijgeleverde zakjes ;)

In Bundaberg hebben we een rondleiding gehad door de stokerij van de Bundaberg rum. Vooral de proeverij na afloop was erg geslaagd!

Op dit moment zitten we in Hervey Bay, te wachten op onze tour naar Fraser Island a.s. vrijdag. Daar zullen we twee dagen zitten.

We vermaken ons prima en merken dat Australiers ontzettend sociale en aardige mensen zijn. Iedereen is in voor een praatje en geeft tips en adviezen, super leuk. Het is echt een buitenleef land. Op iedere camping is er een uitgebreide campingkitchen waar je gebruik kan maken van de bbq, kookplaaten, koelkasten diepvries, waterkokers, magnetrons, broodroosters etc. Qua weer is het goed warm, maar nog wel goed te doen eigenlijk. In Cairns hebben we wel wat regen gehad omdat daar the wet season begint. Maar die regen is toch heel anders dan in Nederland. 3 minuten keiharde regen en dan weer stralend weer. Enige minpuntje is dat Ilse allergisch blijkt voor de midges hier, ook wel sandflies. Dit levert bij Ilse grote rode bulten en vlekken op. We dachten dat deze alleen maar in de buurt van het strand en water voorkwamen maar daar komen ze in meerdere mate voor. Waarbij Jeffrey in Nederland altijd word gestoken word Ilse hier lek geprikt. Ilse kan smeren en sprayen met van alles en nog wat, maar helaas hebben we nog geen spul gevonden dat helpt. We hebben vitamine B pillen als advies gekregen dus dat gaan we nu maar proberen.

Groetjes en tot de volgende keer, Ilse en Jeffrey

• 16 Januari 2014 - 13:08

Loes:

Ik zit het hier met een grote smile te lezen, super leuk! Ooh en die chaos op het vliegveld, ik heb beeld. Haha Super om te lezen dat jullie het daar goed naar jullie zin hebben! Veel plezier de komende tijd en ik kijk uit naar een nieuw verslag. Xx Loes

• 16 Januari 2014 - 13:55

Megchi:

Hallo Ilse en Jeffrey,
    Ook ik heb met smaak jullie reisverslag gelezen. Je zou zo een ticket boeken en ook op reis gaan, zo avontuurlijk schrijven jullie. Dat de campings zo goed uitgerust zijn herken ik uit onze reis naar Nieuw Zeeland. Daar was ik toen ook zo verbaasd over. Het klinkt mij dus niet vreemd in de oren wanneer jullie vertellen hoe jullie dagen er uit zien: gaan waar de wind je waait, heerlijk. Is het ergens mooi dan blijf je nog wat langer om de boel nog wat meer te verkennen. Of hebben jullie een strak reisplan? Hoe dan ook, ik kijk ook uit naar jullie nieuwe belevenissen en avonturen.

Heel veel plezier daar down under en geniet van alles en elkaar. Dit kan niemand jullie meer afpakken!!

• 16 Januari 2014 - 15:45

Els Milder:

Ha Ilse en Jeffrey,
    je kunt wel merken dat jullie het goed naar de zin hebben. Jullie worden volgens mij echte aussies ( schrijf ik dit wel goed) je weet wel wat ik bedoel. Er straalt een rust vanaf die ik in Nederland niet ken. Blijf zo genieten allebei. Ik wacht met een glimlach op het volgende verslagje. O Ilse ook met bulten en rode vlekken kun je genieten.

• 16 Januari 2014 - 17:16

Bruder:

Goed bezig! Sandflies suck, zelf ook veel last van gehad... en de rest is zkrs herkenbaar bruder, van je passen had ik je wel kunnen vertellen. Onze toen bij de bank laten verhogen.

op Frasier zkr ff de beauty spots tour doen met 4x4 bus. Erg leuk! Zien nog wel x wat fotos van jullie voorbij komen

Have fun and cyu around

• 16 Januari 2014 - 19:30

Rikus Wegman:

Super leuk om te lezen! Zowel de stress als de hoogtepunten. Krijg zelf ook zin in snorkelen! Gelukkig is het nu in Nederland ook 32graden en heerlijk strandweer! Geniet van elkaar en van het geweldige land!

• 16 Januari 2014 - 21:12

Elles :

Een prachtig verhaal Ilse & Chef! Heel leuk om jullie belevenissen te lezen. En die foto's.. toch wel enigszins jaloersmakend! ;-) Xx

• 16 Januari 2014 - 21:38

Niels:

Nice luitjes !!!!
    Have fun u2...

Greeting from New Zealand (fucking Aussies;)

• 19 Januari 2014 - 11:58

Amadea:

Tja, wat zal ik hier nu nog aan toevoegen? Dat ik het verslag al 4 x gelezen heb? En elke keer komt de grijns weer op mijn gezicht! Nu met smart wachten op het volgende verslag......

Niels: Watch your tongue! :)

• 19 Januari 2014 - 12:58

Groeten Uit Altforst:

Keileuk om dit allemaal te lezen, geniet er van. Een beetje jaloers zijn dan toch wel.

• 22 Januari 2014 - 00:20

Arnold:

Hoi Luitjes,

Dat is nou vakantie hebben!!

Groetjes Arnold